Madencilik Sektörüne Bakış

Sina Erkul, Stratejik Planlama Analisti

Türkiye’nin belli başlı özeliklerini destanlaştırıp anlatır dururuz. Bu destanlaşan özelliklerden biri de zengin maden yataklarımızdır.  Gelin görün ki o madenleri yıllardır kazma kürekle gemilere yükleyip ihrac etmişizdir. Sanayimize katkısı olması gerekenden çok daha azdır. Bu yazımda Türkiye’de madencilik sektörü hakkında bilgi vermek istiyorum;

Madencilik sektörü;

  • Ekonomik kalkınmaya yüksek getiri sağlar,
  • Emek yoğun bir sektördür,
  • Yer seçim şansı yoktur,
  • Ekonomik krizlerden çabuk etkilenir,
  • Çevreye etkisi önlenebilir ya da kontrol edilebilir.
  • Bulunduğu yöreyi kalkındır, altyapının tamamlanmasına büyük katkı sağlar.

Yukarıda saydığım özelliklere bakarsak ve Türkiye’nin de hemen her bölgesinde belli başlı maden yataklarının olduğunu düşünürsek ortaya üzücü bir tablo çıkabilir. Türkiye’de madencilik faaliyetleri 1810’lu yıllarda başlamıştır, Bakır üretimi 1812’de başlamıştır. Bunun yanında 1849’da krom yatakları bulunmuştur ancak üretim 1930’da başlamıştır. 1933’de Petrol Arama ve İşletme İdaresi ile Altın Arama ve İşletme İdaresi kurulmuştur. 1935 yılında ise Türkiye’deki madencilik faaliyetleri ile ilgili en önemli kuruluşlardan biri olan Maden Tetkik Arama Enstitüsü kurulmuştur. Sektörün gelişimi çok yavaştır. Şu anda Türkiye’de faaliyet gösteren 7000 kadar küçük ve orta ölçekli işletme mevcuttur. Bunların birçoğu ihracat yapmasına rağmen sektörle ilgili can alıcı olan nokta olan cevheri hammadde halinde satmaktadır. Hâlbuki madenciliğin ekonomik gelişime katkısı hammadde olarak satılmasıyla değil üretime ucuz girdi sağlamasından gelmektedir. Aşağıdaki tabloda Türkiye’nin maden rezervleri potansiyeli görünmektedir.

 

 

Türkiye’nin en iyi cialis satış sitesi.En uygun fiyatlara alabileceğiniz maxman ürünleri tek tıkla sahip olun.Geciktirici etkisi ile efsane olan stag sprey kullanabilirsiniz.En etkili bayan azdırıcı ürünlerini bulabilirsiniz.

Önceki Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi: Fırsat mı Zorunluluk mu?
Sonraki Türkiye’de Dış Ticaret Lojistiği: Maliyet ve Rekabet Unsurları

Yazar Hakkında

Ekonomistler Platformu
Ekonomistler Platformu 640 yazı

Ekonomistler Platformu, Türkiye’de ekonomi politikaları alanında referans bir sivil toplum örgütü olmak üzere 2000 yılından bu yana faaliyetlerini sürdürmektedir.

Bu yazıları da beğenebilirsiniz

Blog 1 Yorum

KOBİ’lerde Stratejik Planlama

Sina Erkul, Stratejik Planlama Analisti   Türkiye ekonomisinin çarkları şüphesiz KOBİ’lerdir. Kurumsallaşma aşamasına gelindiğinde KOBİ’ler en çok bir plana, belli başlı hedeflere ihtiyaç duyarlar. Ekonomistler Platformu’nda yazdığım bu ilk yazımda

Blog 0 Yorum

Türkiye’de Dış Ticaret Lojistiği: Maliyet ve Rekabet Unsurları

Hakan Aktaş, Ekonomistler Platformu Yayın Koordinatörü TÜSİAD tarafından organize edilen, sonuçları “Türkiye’de Dış Ticaret Lojistiği: Maliyet ve Rekabet Unsurları” başlıklı rapor ile 14 Mart 2012 Çarşamba günü kamuoyuna sunulan ve

Blog

Aile Şirketleri ve Kosgeb Destek Programları

Sina Erkul, Stratejik Planlama Analisti    Dünya’da Türkiye’de aile şirketleri yoğunluktadır.  Aile şirketleri hisselerinin %51’i bir aile veya birbirleri ile yakın ilişkili olan ailelerin kontrolünde olan, yönetim kadrosunun çoğunluğu aile

0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış!

İlk yorumu yapan siz olabilirsiniz!

Yanıt verin