Ekosohbet Katılımcı Grubu:

Ekonomistler Platformu Başkanı Sayın Oğuz Demir moderatörlüğünde, özel – kamu sektörü, akademi ve hukuk alanlarında çalışan 30 kişilik bir katılımcı grubu oluşturmuştur.

Tartışma Konusu:
Türkiye’de, üniversitelerde verilen Ekonomi Eğitiminin avantaj ve dezavantajları nedir?

Açılış: Oğuz Demir’in Konuşması Özeti:
Türkiye’de Ekonomi eğitimi üzerine bazı yapısal eleştirilere son zamanlarda sık sık rastlanmakta olduğuna değinen Demir, özellikle Ekonomi bölümünde okuyan öğrencilerin mezuniyet sonrası iş hayatına atılmasıyla birlikte eğitim hayatındaki bilgileri iş hayatı ile bağdaştıramamasına ve özellikle finans sektöründe çalışmaya başlayan gençlerin basit yorumlamaları bile yapmakta zorlandıklarına şahit olduklarına değindi.
Yurtdışı deneyimlerine dayanarak, Avrupa ve Amerika’daki Ekonomi lisansı eğitimi ile Türkiye’deki arasında ciddi bir müfredat yoğunluğu olduğunu belirterek, yurtdışı müfredatları, mevcut eğitim müfredatımızın neredeyse %50’si civarında olduğuna dikkat çekti.
Müfredatımızdaki bu yoğunluğun normal düzeydeki bir üniversite öğrencisi için fazla geldiğine, bu sebeple bir bütünlüğe sahip olmadan, kısmi ve kopuk bilgi birikimi mevcudiyetinin büyük bir sıkıntı olduğunu söyledi.
Katılımcıların Yorumları:
–    Ekonomi eğitimi ardından iş hayatına girişte neler öğrenildiğinden ziyade nereden ve ne not ortalamasıyla mezun olunduğunun dikkate alınmasının olumsuzluğuna değinildi.
–    Alınan eğitim ile özel sektörde uygulama alanı bulunamamaktadır.
–    İş hayatına atılan kişi, aldığı eğitimi bir yana bırakarak tamamen özel iş hayatı kurallarına bağlı kalmaktadır. Bu da kişinin üniversitede aldığı eğitim yerine iş hayatı eğitimi ile hayatına devam etmesini sebep olmaktadır.
–    Alınan eğitimin tamamen teorik olması ve bunu ne üniversite de ne de iş hayatında uygulama imkanı verilmemesi büyük sıkıntı yaratmaktadır.
–    Üniversite hocalarının, alınan eğitimin teoride kalmasına sebep olan yaklaşımlarda bulunması, öğrencinin motivasyonunu düşürmektedir.
–    Yurtdışında eğitim almış katılımcıların yaptıkları yorumlarda, lisans eğitimi süresince teorik derslerin yanında, örneğin, güncel ekonomi gazetelerini ve dergilerini inceleyip analiz yapması iş hayatında bu bilgilerin üzerine ekleyerek kullanmaya devam etmelerine vesile olduğunu belirttiler.
–    Eğitim hayatına pratik deneyimler kazandırıcı faaliyet alanları katılması gerektiği, örneğin üniversitelere bağlı döner sermaye işletmelerinde öğrencilerin hocaları gözetiminde istihdam edilerek deneyim kazandırılmalarının sağlanması, sunulan ortak görüşlerden biri idi.

Kapanış:

Kapanışı gerçekleştiren Oğuz Demir, sunulan görüşler dahilinde Ekonomistler Platformu’nun önümüzdeki dönemde uygulamalı bir proje gerçekleştirmek üzere çalışmalara başlayacağını ve başlangıçta finans sektörü olmak üzere bu proje ile birlikte öğrencilerin çeşitli sektörlerde iş hayatına geçişlerini kolaylaştırabilecek bir program yapılabileceğini dile getirdi.

 

 

Türkiye’nin en iyi cialis satış sitesi.En uygun fiyatlara alabileceğiniz maxman ürünleri tek tıkla sahip olun.Geciktirici etkisi ile efsane olan stag sprey kullanabilirsiniz.En etkili bayan azdırıcı ürünlerini bulabilirsiniz.