Ambargo Kaldırılması Sonrası Türkiye-İran Ekonomik İlişkileri

Ambargo Kaldırılması Sonrası Türkiye-İran Ekonomik İlişkileri

Amerikan ambargosu sonrası İran’ın batılı ve komşu ülkelerle ilişkileri olumsuz etkilendi. Dolayısıyla İran’ın Türkiye ile olan ilişkileri de yeteri kadar gelişemedi. Buna ek olarak, iki ülke içerisinde farklı dönemlerde farklı dış politikalar yürüten hükümetler ikili ilişkilerin inişli çıkışlı olmasına sebebiyet verdi. (Ahmedinejad dönemi ile Ruhani dönemi arası farklılıklar kuşkusuz en iyi örnektir.) Ekonomi alanında ise siyasi ilişkilerin aksine karşılıklı olarak nötr bir yaklaşım içerisinde bulunan Türkiye ve İran’ın ekonomik ilişkileri ambargo sebebiyle yeterli düzeye ulaşamadı.

Günümüzde İran-Türkiye ekonomik ve siyasi ilişkilerinin daha iyi bir seyirde olduğu görüyoruz. Bunun en büyük sebebi ise İran’ın yeni cumhurbaşkanı olarak seçilen Hasan Ruhani’nin dış ilişkilerde önceki döneme göre daha ılımlı bir politika hedeflemesidir. Diğer taraftan yine aynı politikanın etkili sonuçları arasında görülen Amerikan ambargosunun kaldırılması hem İran için hem de İran ile ekonomik ilişkilerini geliştirmek isteyen ülkeler için bir fırsat yaratıyor. Ancak, yaratılan bu fırsattan Türkiye’nin olumlu mu yoksa olumsuz mu etkileneceği belirsizliğini koruyor.

Uluslararası Ekonomik İlişkiler Serisi’nin ‘Ambargo Kaldırılması Sonrası Türkiye-İran Ekonomik İlişkileri’ başlıklı 1. sayısına ulaşmak için tıklayınız.

Önceki 1 Dakikada Ekonomi Gündemi - 23.01.2017
Sonraki 1 Dakikada Ekonomi Gündemi - 24.01.2017

Yazar Hakkında

Canberk Türkeç
Canberk Türkeç 2 yazı

Canberk Türkeç 1994 yılında İstanbul’da doğmuştur. Kazım İşmen Lisesi’nden mezun olduktan sonra İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin Ticari Bilimler Fakültesi’nde İngilizce İktisat öğrenimine başlamıştır. Üniversitenin Ekonomi ve Finans Merkezi’nde asistan öğrenci görevininin yanı sıra Ekonomistler Platformu’nda Proje Asistanlığı görevini sürdürmektedir.

Bu yazıları da beğenebilirsiniz

Dijital Ekonomi 1 Yorum

Dijitalleşmenin Tüketici Alışkanlıklarına Yansıması Bilgi Notu

Ekonomistler Platformu, “Dijital Ekonomi Programı” kapsamında Araştırma Asistanı Berna Dinç tarafından hazırlanan “Dijitalleşmenin Tüketici Alışkanlıklarına Yansıması” başlıklı bilgi notu metni aşağıda sunulmuştur. Pdf versiyonuna ulaşmak için lütfen buraya tıklayınız. Dijitalleşmenin

Yayınlar-Ekonomik İstikrar 0 Yorum

Zamlar, Hedefler ve Yeni Maliye Politikası

Ekonomistler Platformu Başkanı Dr. Oğuz Demir, Ekomonitör’e yazdı

Bilgi Notları 0 Yorum

OVP Tartışmanın Anlamsızlığı, Dr. Oğuz Demir – 08.10.2014

2006 yılından bu yana ekonomi yönetimi Türkiye ekonomisi açısından gerçekleştirilmesi gereken hedefler ve bu hedeflere ilişkin yol haritalarının sunulduğu “Orta Vadeli Program” açıklıyor. Her sene düzenli olarak açıklanan programda ekonomi

0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış!

İlk yorumu yapan siz olabilirsiniz!

Yanıt verin