Ekonomistler Platformu Yönetim Kurulu Üyesi ve İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özgür Çengel, Cumhuriyet tarihine bakıldığında Türkiye’de her 5 yılda bir kriz olduğuna dikkat çekerek, “Türkiye ciddi lüks tüketimin ve harcamanın olduğu ülke. 5 milyon lüks tüketim yapan marka meraklısı insanı var” dedi.

Samsun Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) tarafından Davut Altan Meclis Salonu’nda “Uluslararası Pazarlama Stratejileri ve Pazar Analizleri” konulu konferans düzenlendi. Konferansa konuşmacı olarak katılan İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özgür Çengel, Brüksel’deki AB temsilcilerinin Türkiye’ye bakış açısını değerlendirerek, Türkiye’nin çok ciddi bir pazar olarak görüldüğünü kaydetti. Türkiye’nin iyi ve kötü özelliklerinin olduğunu ama AB’nin Türkiye’nin iyi yönüne baktığını ifade eden Çengel, gelir ve kazançlarda sıkıntılar, işsizliğin çok yüksek boyutlarda olmasına rağmen Türkiye’nin 4 milyonunun çok karlı bir nüfus, uluslararası pazarda çok ciddi bir Pazar oluşturduğunun değerlendirildiğini kaydetti.

“Türkiye ciddi bir lüks tüketimin ve harcamanın olduğu ülke” diyen Çengel, “Ciddi bir potansiyel olarak görülen Türkiye’ye ciddi yurtdışı markaları gelmek istiyor. Profile baktığımızda çok iç açıcı profil var, onlar açısından. Parası olan, az bir nüfus olarak görülüyor. Az bir nüfus ama karlı diyebileceğimiz, karlı klasmanda. O nüfus çoğu AB ülkesinin total toplam nüfusundan da büyük. Türkiye’de yüzde 3 çok karlı diyebileceğimiz bir nüfus var. Toplam nüfusa baktığımızda 70 milyonda ortalama 3 milyon

kişi. Maalesef kayıt dışı eklediğimiz zaman AB raporlarında yüzde 5’e yakın nüfus olarak gözüküyor. Yurtdışı markalarını çok iyi bilen, satın alan, ekonomik gücü yüksek 5 milyona yakın nüfusu var. Bunu da zaten alışveriş merkezi mağazaları da biliyor. Dünyanın en iyi bilinen mağazaları Türkiye’ye geliyor. Bu bizim içyapımızla ilgili; tüketici dağılımı, lüks merakı, satın alma davranışıyla ilgili. Onlar da iyi pazarlama kabiliyetlerini kullanıyorlar” diye konuştu.

Uzun vadede alışveriş alışkanlıklarını değiştirecek birçok stratejilerin geliştirildiğini ifade eden Çengel, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“20-10 yıl önceki alışveriş davranışları yok. Bizim davranışlarımız değişiyor. Biz değişiyoruz. Küreselleşmenin sonuçlarını bilmiyoruz. Uluslararası pazarlama ilginç bir konu. Bizim yaptığımız bir ihracat ve pazarlama stratejisi var. İhracat pazarlaması, uluslararası pazarlama ile çok farklılıklar var. Türkiye’ye baktığımızda ihracat yapıyoruz, devlet politikası bunu teşvik ediyor, uluslararası faaliyetleri de çok fazla teşvik ediyor. Ama fark var. İhracat yaparken Cumhuriyet dönemine kadar iniyoruz.

1923 yılında beri Türkiye’de her 5 yılda bir kriz olmuş. Bu krizler bazen 10 yılda 3 defa olmuş, bazen 5 yılda 5 kere olmuş. Ortalamaya vurunca 5 yılda bir kere olmuş. Krizin temel özellikleri var. Talep ve satın alma gücü daralıyor, piyasalar bozuluyor. O zaman ne oluyor, klasik zeki Türk mantığıyla var olan ürünlerimizi, Türk tüketici için ürettiklerimizi ‘eyvah Pazar daraldı, mallarımızı, hizmetlerimizi satmıyoruz’ derken, yurt dışındaki tüketiciye sunmaya çalışıyoruz. Türk üretici için ürettiğimiz,

fiyatlandığımız, ambalajladığımız ürünleri Fransız, Alman, Japon tarafından kabul görmesi imkansız.”

Çengel, Türkiye’de ihracatın en yüklü olduğu zamanların iç kriz dönemleri olduğunu, iç pazarda daralmalar olmayınca iç pazara yöneldiğini de sözlerine keldi.

Haberin linkleri:

http://www.haberfx.net/luks-tuketim-bagimlisi-turkiyede-5-yilda-bir-kriz-cikiyor-haberi-202603/

http://www.businews.eu/2010/05/en-gozde-sirketler-2010-2/

http://www.sonhabergazetesi.com/haber_detay.asp?haberID=611

http://www.emlakgazetesi.com.tr/HaberDetay.aspx?ID=42

http://www.etietieti.com/EtiDunyasi/iletisim15.asp

 

Türkiye’nin en iyi cialis resmi satış sitesi.En uygun fiyatlarda levitra satış sitesi.