06.10.2015

İNGİLTERE’NİN HİZMET PMI’I 2 YILIN EN DÜŞÜĞÜNE GERİLEDİ

İngiltere’nin hizmet sektörü göstergesi, 2 yıldan daha uzun bir sürenin en yavaş genişlemesini kaydetti.
İngiltere’nin hizmet sektörü büyümesi, Eylül ayında duraksadı ve küresel ekonomideki yavaşlamanın yansımalarına işaret etti.
Markit Economics’in Pazartesi günü açıkladığı verilere göre faaliyet endeksi, 53.3 ile Nisan 2013’ten bu yana en düşük seviyeye indi. Endeks Ağustos ayında 55.6 seviyesindeydi. Bloomberg anketine katılan ekonomistler, 56 seviyesinde artış görüleceğini öngörmüştü.
Çin’deki gerileme ve gelişen piyasalardaki yavaşlama kaynaklı zararlar, imalat sektörünün ötesine geçiyor. Markit’in fabrika ve inşaatları içeren bileşik PMI’ı, ekonomik büyümenin üçüncü çeyrek döenmde yüzde 0.5’e yavaşladığına işaret ediyor. Veri, İngiltere Merkez Bankası yetkililerinin faiz oranlarını bu hafta rekor düşük seviyede tutma kararı alması olasılığını artırıyor.
Markit baş ekonomisti Chris Williamson, “Ekonomi üçüncü çeyreğin sonunda gerilemeye gitti. Zayıflık, imalat sektöründen yayılarak ulaşım ve özellikle diğer sanayi bağlantılı hizmetleri vuruyor” dedi.

http://www.bloomberght.com/haberler/haber/1828323-ingilterenin-hizmet-pmii-2-yilin-en-dusugune-geriledi

EURO BÖLGESİNDE PERAKENDE SATIŞLAR DEĞİŞMEDİ
Euro Bölgesi’nde perakende satışlar, Ağustos ayında bir önceki aya göre değişmeyerek beklentilerin hafif altında kaldı
Euro Bölgesi’nde perakende satışlar, ağustos ayında bir önceki aya göre değişmeyerek beklentilerin hafif altında kaldı.

Avrupa İstatistik Ofisi’nin (Eurostat) bugün açıkladığı verilere göre, ağustos ayında mevsimsellikten arındırılmış perakende satışlar 19 üyeli Euro Bölgesi’nde bir önceki aya göre değişmezken, geçen yılın ağustos ayına kıyasla da yüzde 2,3 arttı. 28 üyeli Avrupa Birliği’nde (AB) de perakende satışlar da aylık değişiklik görülmezken, yıllık yüzde 2,6 artış kaydedildi.

Euro Bölgesi’nde perakende satışların aylık bazda yüzde 0,1, yıllık bazda ise yüzde 2,5 artması bekleniyordu. Böylece Euro Bölgesi’nde perakende satışlar, aylık ve yıllık bazda beklentilerin altında kaldı.

Euro Bölgesi’nde ve AB’de aylık bazdaki perakende satışlarda sırasıyla otomotiv yakıtı, gıda, içki ve tütün ürünleri etkili oldu.

– Aylık bazda en fazla artış Portekiz’de kaydedildi

Aylık bazda toplam perakende satışında en fazla artış, yüzde 1,5 ile Portekiz’de görüldü. Portekiz’i yüzde 0,9 ile İrlanda, yüzde 0,8 ile Polonya izledi. Perakende satışların en fazla azaldığı ülkeler ise yüzde 1,5 ile Lüksemburg, yüzde 1,2 ile İsveç, yüzde 1,1 ile Estonya ve Finlandiya olarak sıralandı.

Yıllık bazda ele alındığında, Euro Bölgesi’nde perakende satışlara en fazla katkıyı sırasıyla otomotiv yakıtı, gıda, içki ve tütün ürünleri ve gıda dışı ürünler, AB’de ise otomotiv yakıtı, gıda dışı ürünler ve içki ve tütün ürünleri sağladı.

Perakende satışlarda yıllık bazda en fazla artış görülen ülke yüzde 8,5 ile Romanya oldu. Romanya’yı yüzde 7,7 ile İrlanda, yüzde 5,7 ile Polonya, yüzde 5,5 ile Estonya ve Letonya, yüzde 5,4 ile Litvanya, yüzde 5,3 ile de Malta izledi.

Yıllık bazda en fazla azalışın gerçekleştiği ülkeler ise yüzde 12,6 ile Lüksemburg, yüzde 1,9 ile Bulgaristan, yüzde 1,7 ile Belçika, yüzde 0,7 ile Finlandiya ve yüzde 0,2 ile Avusturya oldu.
http://www.bloomberght.com/haberler/haber/1828359-euro-bolgesinde-perakende-satislar-degismedi