KOBİ’lerde Stratejik Planlama

Sina Erkul, Stratejik Planlama Analisti

 

Türkiye ekonomisinin çarkları şüphesiz KOBİ’lerdir. Kurumsallaşma aşamasına gelindiğinde KOBİ’ler en çok bir plana, belli başlı hedeflere ihtiyaç duyarlar. Ekonomistler Platformu’nda yazdığım bu ilk yazımda en baştan başlamak istedim ve stratejik planlama hakkında özet bilgi vermek istedim.

 

Stratejik planlama ise bir işletmenin gelecekteki başarısını belirler. İşletmenin büyüyüp kurumsallaşması şartların olgunlaşması gerektiği gibi bir planlamada yapmak büyük önem arz etmektedir.

 

Stratejik planlama bir örgütün gelecekte başarılı olması için yönetimin alacağı kararlar neticesinde ortaya konan planlardır. Stratejik planlar ortaya konarken özetle; örgütün misyonu ortaya konur, amalkar saptanır ve stratejiler geliştirilir.

 

Stratejik planlama bir süreçtir bu süreç şu şekilde işler;

Kaynak DPT Stratejik Planlama Klavuzu

 

Şekildeki sürecin işlemesi için yönetimle birlikte çalışanlarında görüşleri alınır. En çok kullanılan yöntem SWOT analizidir. Bu analiz neticesinde adeta bir hastalığa teşhis konması gibi işletmenin mevcut sorunları ortaya çıkarıldığı gibi fırsatları da belirlenir. Ayrıca tamda bu noktada işletme çalışanlarının eğitim ihtiyaçları da konur.  Bu arada misyon, vizyon ve amaçlar ortaya konur. Hedefler belirlenir. Hedefler belirlenirken bu noktada yukarıda ortaya konan teşhis neticesinde hedefleri gerçekleştirirken ‘’nasıl’’ ulaşılacağı hususunda ipuçları verir. Burada stratejik planlar ortaya konarak faaliyetlere geçilir. Projeler hazırlanır. Uygulamalardan sonra değerlendirme aşamasına geçilir. Bu sürecin başlaması ile işletme kurumsallaşma sürecine de girmiş olacaktır.

 

 

Türkiye’de seo denilince akla gelen öncü sitesi.En iyi wordpress indir adresi.

Önceki Finansal Kiralama Sözleşmeleri ve Uyarlama Talebi
Sonraki Uluslararası Vergi Planlaması Yöntemleri

Yazar Hakkında

Ekonomistler Platformu
Ekonomistler Platformu 681 yazı

Ekonomistler Platformu, Türkiye’de ekonomi politikaları alanında referans bir sivil toplum örgütü olmak üzere 2000 yılından bu yana faaliyetlerini sürdürmektedir.

Bu yazıları da beğenebilirsiniz

Blog

Türkiye’de İstihdam ve Eğitim Politikaları

Cihan Tomris, Ekonomistler Platformu Üyesi Uluslararası Çalışma Örgütü’nün 19 Ekim 2011 tarihinde yayınlanan, 56 ülkede yaptığı araştırmaya dayanarak hazırladığı güncellenmiş ”Gençler için Küresel İstihdam Eğilimleri” raporuna göre, küresel çapta 2009

Blog 0 Yorum

Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi: Fırsat mı Zorunluluk mu?

Berna Ülkü, Ekonomistler Platformu Üyesi Türk Ticaret Kanunu, şirketlere yönetim kurullarında en az yüzde 30 bağımsız üye bulundurma zorunluluğu getiriyor. Bu şu demek;  SPK’nın kurumsal yönetim ilkeleri gereği halka açık

Blog 1 Yorum

Madencilik Sektörüne Bakış II- Yatırım Teşvik Belgesi ve Diğer Destekler

Sina Erkul, Stratejik Planlama Analisti Geçen ayki yazımda madencilik sektörü hakkında genel bilgiler vermiştim ve yazımı sektöre uygulanan ve uygulanması gereken teşviklerle bitirmiştim. Bu ay sizlerle madencilik sektöründe uygulanan teşvikler

1 Yorum

  1. Ali Çetin Gezgincan
    Haziran 29, 14:52 Reply
    Kobilerin malını ihrac edemediğiniz sürece stratejik planlama gibi lafların hiç bir ehemmiyeti yok.Sektörel Dış Ticaret Şirketleri bu ülkede 130 adet iken şimdi 8 adede düştü.Bu SDŞ ler üstelik devlet destekli ve teşvikli....Kobilerin mallarını pazarlıyorlar ve onları ihraç ediyorlar...Neden bu sayı hızla 8'e düştü..Önce bunun araştırılması ve bilinmesi gerekmez mi?Kobileri ihracat kurtarır..Stratejik planlama değil...Başından yanlış yola girmeyelim.Önce nasıl ihracat yapılır onu gösterelim...

Yanıt verin

Cevabı iptal etmek için tıklayın.