Sina Erkul, Stratejik Planlama Analisti

 

Türkiye ekonomisinin çarkları şüphesiz KOBİ’lerdir. Kurumsallaşma aşamasına gelindiğinde KOBİ’ler en çok bir plana, belli başlı hedeflere ihtiyaç duyarlar. Ekonomistler Platformu’nda yazdığım bu ilk yazımda en baştan başlamak istedim ve stratejik planlama hakkında özet bilgi vermek istedim.

 

Stratejik planlama ise bir işletmenin gelecekteki başarısını belirler. İşletmenin büyüyüp kurumsallaşması şartların olgunlaşması gerektiği gibi bir planlamada yapmak büyük önem arz etmektedir.

 

Stratejik planlama bir örgütün gelecekte başarılı olması için yönetimin alacağı kararlar neticesinde ortaya konan planlardır. Stratejik planlar ortaya konarken özetle; örgütün misyonu ortaya konur, amalkar saptanır ve stratejiler geliştirilir.

 

Stratejik planlama bir süreçtir bu süreç şu şekilde işler;

Kaynak DPT Stratejik Planlama Klavuzu

 

Şekildeki sürecin işlemesi için yönetimle birlikte çalışanlarında görüşleri alınır. En çok kullanılan yöntem SWOT analizidir. Bu analiz neticesinde adeta bir hastalığa teşhis konması gibi işletmenin mevcut sorunları ortaya çıkarıldığı gibi fırsatları da belirlenir. Ayrıca tamda bu noktada işletme çalışanlarının eğitim ihtiyaçları da konur.  Bu arada misyon, vizyon ve amaçlar ortaya konur. Hedefler belirlenir. Hedefler belirlenirken bu noktada yukarıda ortaya konan teşhis neticesinde hedefleri gerçekleştirirken ‘’nasıl’’ ulaşılacağı hususunda ipuçları verir. Burada stratejik planlar ortaya konarak faaliyetlere geçilir. Projeler hazırlanır. Uygulamalardan sonra değerlendirme aşamasına geçilir. Bu sürecin başlaması ile işletme kurumsallaşma sürecine de girmiş olacaktır.

 

 

Türkiye’de seo denilince akla gelen öncü sitesi.En iyi wordpress indir adresi.