KOBİ’lerde Stratejik Planlama

Sina Erkul, Stratejik Planlama Analisti

 

Türkiye ekonomisinin çarkları şüphesiz KOBİ’lerdir. Kurumsallaşma aşamasına gelindiğinde KOBİ’ler en çok bir plana, belli başlı hedeflere ihtiyaç duyarlar. Ekonomistler Platformu’nda yazdığım bu ilk yazımda en baştan başlamak istedim ve stratejik planlama hakkında özet bilgi vermek istedim.

 

Stratejik planlama ise bir işletmenin gelecekteki başarısını belirler. İşletmenin büyüyüp kurumsallaşması şartların olgunlaşması gerektiği gibi bir planlamada yapmak büyük önem arz etmektedir.

 

Stratejik planlama bir örgütün gelecekte başarılı olması için yönetimin alacağı kararlar neticesinde ortaya konan planlardır. Stratejik planlar ortaya konarken özetle; örgütün misyonu ortaya konur, amalkar saptanır ve stratejiler geliştirilir.

 

Stratejik planlama bir süreçtir bu süreç şu şekilde işler;

Kaynak DPT Stratejik Planlama Klavuzu

 

Şekildeki sürecin işlemesi için yönetimle birlikte çalışanlarında görüşleri alınır. En çok kullanılan yöntem SWOT analizidir. Bu analiz neticesinde adeta bir hastalığa teşhis konması gibi işletmenin mevcut sorunları ortaya çıkarıldığı gibi fırsatları da belirlenir. Ayrıca tamda bu noktada işletme çalışanlarının eğitim ihtiyaçları da konur.  Bu arada misyon, vizyon ve amaçlar ortaya konur. Hedefler belirlenir. Hedefler belirlenirken bu noktada yukarıda ortaya konan teşhis neticesinde hedefleri gerçekleştirirken ‘’nasıl’’ ulaşılacağı hususunda ipuçları verir. Burada stratejik planlar ortaya konarak faaliyetlere geçilir. Projeler hazırlanır. Uygulamalardan sonra değerlendirme aşamasına geçilir. Bu sürecin başlaması ile işletme kurumsallaşma sürecine de girmiş olacaktır.

 

 

Türkiye’de seo denilince akla gelen öncü sitesi.En iyi wordpress indir adresi.

Önceki Finansal Kiralama Sözleşmeleri ve Uyarlama Talebi
Sonraki Uluslararası Vergi Planlaması Yöntemleri

Yazar Hakkında

Ekonomistler Platformu
Ekonomistler Platformu 655 yazı

Ekonomistler Platformu, Türkiye’de ekonomi politikaları alanında referans bir sivil toplum örgütü olmak üzere 2000 yılından bu yana faaliyetlerini sürdürmektedir.

Bu yazıları da beğenebilirsiniz

Blog 0 Yorum

Madencilik Sektörüne Bakış

Sina Erkul, Stratejik Planlama Analisti Türkiye’nin belli başlı özeliklerini destanlaştırıp anlatır dururuz. Bu destanlaşan özelliklerden biri de zengin maden yataklarımızdır.  Gelin görün ki o madenleri yıllardır kazma kürekle gemilere yükleyip

Blog 0 Yorum

Değerleme Teknikleri

Arek Ferahyan, Ekonomistler Platformu İcra Kurulu Üyesi Değerli okurlar, Bu ayki köşemde sizlere günümüzde şirket değerlemelerinde, şirketlerin sahip oldukları paranın dışında kalan iktisadi varlık olarak tanımlayabileceğimiz toplam aktif ve pasif

Blog

Yeni Endeksler ve Alınan Önlemler

Hakan Aktaş, Ekonomistler Bülteni Yayın Koordinatörü   Her ay Dış Ticaret Endekslerinin açıklanacağı zaman yaklaştıkça heyecanlanmamak elde değil. Geçen hafta sonu açıklanan Haziran endekslerine baktığımızda artışların (hem ihracat hem de

1 Yorum

  1. Ali Çetin Gezgincan
    Haziran 29, 14:52 Reply
    Kobilerin malını ihrac edemediğiniz sürece stratejik planlama gibi lafların hiç bir ehemmiyeti yok.Sektörel Dış Ticaret Şirketleri bu ülkede 130 adet iken şimdi 8 adede düştü.Bu SDŞ ler üstelik devlet destekli ve teşvikli....Kobilerin mallarını pazarlıyorlar ve onları ihraç ediyorlar...Neden bu sayı hızla 8'e düştü..Önce bunun araştırılması ve bilinmesi gerekmez mi?Kobileri ihracat kurtarır..Stratejik planlama değil...Başından yanlış yola girmeyelim.Önce nasıl ihracat yapılır onu gösterelim...

Yanıt verin